S6 leireili Norjassa

26.6.2023

Leiri alkoi maanantaina 19.6. matkustamalla Kongsbergiin. Suurin osa lensi Osloon, mutta muutamat saapuivat laivalla Ruotsiin ja ajoivat sieltä Ruotsin läpi majoitukseen.

Maanantaina ainoana treeninä oli juosta tervetuliaisharjoitus "kotimaastossa".

Viikonloppuna kaikki osallistuivat Norjan yksiin isoimpiin kisoihin O-festivalen, joten päätreenit täytyi juosta alkuviikosta. Tiistaiaamuna ohjelmassa oli viikon päätreeni pienipiirteisessä rinnemaastossa. Maastot olivat uskomattoman upeita! Iltapäivällä juostiin hieman kevyemmässä maastossa hieman lyhyempi matka. Illalla kävimme ratoja läpi Tommin johdolla Running Wildia käyttäen. Se oli erittäin hyödyllistä, sillä me kaikki opimme paljon uutta ja pystyimme parantamaan suorituksia tulevia päiviä varten.

Keskiviikkona lähdimme pienissä ryhmissä vaeltamaan lähimaastoon (pojat juoksivat...) ja siltä reissulta ne leirin mahtavimmat maisemat löytyikin! Oltiinhan sitä Norjaan asti tultu niin piti sitä turistella, joten iltapäivällä kävimme Kongsbergin syvimmässä kaivoksessa. Kaivokseen ajettiin sisään pienessä junassa ja kävimme opastetulla kierroksella kaivoksen sisällä.

Torstaiaamuna kävimme suunnistamassa, mutta tällä kertaa puolet matkasta ei ollut ylöspäin, mikä oli iloinen yllätys. Maasto oli todella monipuolista ja treeni osoittautui yhdeksi leirin vaikeimmista. Iltapäivällä oli kyseessä kevyt ja palauttava treeni sillä seuravaana päivänä päästiin sprinttaamaan.

Perjantaiaamuna pakattiin ja laitettiin auton navigaattorin osoitteeksi Oslo. Sprintti oli erittäin vauhdikas ja sieltä tultiikin vauhdilla, sillä Lilja nappasi toisen sijan ja muutkin suoriutuivat erinomaisesti. Tässä vaiheessa täytyy huomioida, että melkein jokainen oli juossut edellisellä viikolla Jukolan tai Venlat, osan tapauksessa jopa molemmat. Jukolan jälkeen kaikki olivat myös treenanneet Norjan upeissa, mutta rankoissa mäkisissä maastoissa.

Tämä näkyi myös lauantain keskimatkan kisassa, ainakin Liljan osalta sillä se jäi hänen viikon viimeiseksi kisakseen loukkaantumisen vuoksi. Vaikka olikin todella kuuma ja kaikki olivat väsyneitä, kaikki pääsivät maaliin. Iltapäivällä pidettiin juhannuskisat, joissa Timo rökitti kaikki muut voitollaan.

Viimeisenä päivänä kilpailtiin pitkänmatkan kisa takaa-ajona. Maastossa ilmeni mäkiä, ja erityisesti Heidillä meni hyvin nostaen 8 sijaa! Antti joka oli mukana reissussa vaikka ei S6 edusta voitti oman sarjansa, onnea! Kisan jälkeen suunnattiin uimisen kautta lentokentälle ja kotiin.