SK Uusi Tibron U10Milassa

7.8.2016

Uffe ja pojat poseeraavat kuvaajalle

Varhain lauantaiaamuna päättyneessä 36:ssa Nuorten Tiomilassa poikien joukkue juoksi maaliin sijalla 14. Ruotsin Tibron kunnassa oli ensimmäistä kertaa mukana myös tyttöjen joukkue, joka päätyi sijalle 36.

Benjamin Lambergilla oli alkukaudesta hyviä näyttöjä viestikisoista ja hän onnistui tälläkin kertaa. Tommi Hakuli pääsikin hyvistä asemista toiselle osuudelle juosten sen viidenneksi nopeimman ajan. Viiden minuutin ero kärkeen oli kaventunut toisella osuudella vajaaksi kahdeksi minuutiksi. Seuraavilla osuuksilla juoksivat Belgian nuorten maajoukkuesuunnistajat  Krekels Simon ja Keuppens Wout.  Eteläruotsalainen maasto oli yöosuuksilla haaste erilaiseen maastotyyppiin tottuneille belgialaisille. Kuitenkin yöosuuksien jälkeen lähdettiin viidennelle osuudelle sijalta 38.

Viidennen osuuden hoitivat mallikkaasti  Smeets Thibaut, Van Lommel ja Jens Deferme Miel. Juoksijat lähtivät yhtä aikaa maastoon, mutta ensiksi vaihtoon ehtinyt lähetti kuudennelle osuudelle Teo Kettusen, joka juoksi perusvarman suorituksen. Aamun valjettua Eemeli Saukkonen, Jens Van Lommel ja Antton Koivisto onnistuivat seuraavilla osuuksilla nostamaan sijoituksia ankkurin Klaas Mellebeekin nipistäessä vielä kuusi sijaa.

SK Uusi oli viestin neljänneksi paras suomalaisjoukkue. Tampereen Pyrintö voitti, Helsingin Suunnistajat ylsi kolmanneksi ja neljänneksi kiirehti MS Parma.

Tytöt juoksivat viestissä joukkueella Saara Saalo, Emmi Korhonen, Saara Korhonen, Magalie Gillet, Matilda Latvala, Saara Tuomaala ja Ems De Smul. Viestissä oli viisi osuutta, mutta kolmas oli niin sanottu 'paralleeli', jossa kolme suunnistajaa lähti maastoon yhtä aikaa ja nopein heistä lähetti neljännen osuuden juoksijan radalleen. Tytöt nauttivat yhteistyöstä belgialaisten kanssa ja toivovat heidän mukanaoloaan jatkossakin. Radat olivat joukkueen mukaan ruotsissa helppoja ja juoksupainotteisia. Ems De Smul alitti maalivaatteen sijalla 36.

Ulf kehui vuolaasti ankkuria Ems De Smulia, joka nosti joukkueen sijoituksia viimeisellä osuudella.

- De Smul on vasta 15-vuotias ja juoksi todella hienon juoksun. Hän on erittäin lahjakas tyttö!

Seuran tavoitteisiin on kuulunut sen jäsenten keskinäinen sparraus, jota harjoitukset ja leirit tukevat. Hyviä kokemuksia on saatu molemmin puolin myös yhteistyöstä belgialaisten suunnistajien kanssa. Kilpailun jälkeen Belgian nuorten maajoukkuevalmentaja Linda Verbraken kehui tunnelmaa SK Uuden kisajoukkueessa.

- Tyttömme saivat hienoja kokemuksia juoksemisesta SK Uuden kanssa. Tietenkin aluksi he hieman hermoilivat, mutta näin jälkikäteen he todella nauttivat tästä!

Joukkueet:

Pojat

1 5,8 km natt violett Lamberg Benjamin

2 5,8 km natt violett Hakuli Tommi

3 3,9 km natt orange Krekels Simon

4 6,8 km gryning violett Keuppens Wout

5 3,0 km dag gul (parallell) Smeets Thibaut Van Lommel Jens Deferme Miel

6 3,0 km dag gul Kettunen Teo

7 3,0 km dag gul Saukkonen Eemeli

8 3,6 km dag orange Lampinen Aaro

9 3,6 km dag orange Koivisto Antton

10 7,0 km dag violett Mellebeek Klaas

Hajonnat osuuksilla 1-2, 6-7 ja 8-9.

Tytöt

1 4,8 km dag violett Saalo Saara

2 4,8 km dag violett Korhonen Emmi

3 2,6 km dag gul (parallell) Korhonen Saara Latvala Matilda Gillet Magalie